SEO: VINDBAAR ZIJN OF DUIDELIJK AANWEZIG ZIJN IN HET DIGITALE LANDSCHAP?

seo, roi-seo,

 

De alom toegepaste SEO-strategie in marketing, is FOUT.

 

Als uw traffic groeit met 132% en uw conversies met 11,5% – dan is dit fout.

Vroeger gebruikten we hulpprogramma's voor zoekwoorden en vonden alle hoog-verkeersinhoudende zoekwoorden die hoge kosten per klik vertegenwoordigende. Dan specifieke hulpprogramma's om naar alle concurrenten te kijken, wat hun meest populaire pagina's waren, naar hun verkeerswaardegetal, en om versies te schrijven die beter waren, zodat we hun taken konden overnemen in ranglijsten en verkeer.

 

Door deze 2 tactieken te gebruiken, zou je traffic in de loop van de tijd moeten toenemen. (OK, er is meer aan SEO dan deze twee tactieken, maar deze werken heel efficiënt.)

 

Met andere woorden, het zoekverkeer groeide met 132% terwijl de inkomsten slechts met 11,5% toenamen... geen goede deal.

 

Maar we merkten bij een ander bedrijf (niet in deze branche) dat hun omzet met 42% was gegroeid, ondanks hun zoekverkeer merkelijk lager lag en ook niet zo sterk groeide als onze 132% – de reden:

gericht optimaliseren. Met andere woorden, ze geven er niet langer om hun totale verkeer te verhogen, maar wel om het verkeer dat genereert te vergroten: "New-B"- termen.

 

Om ervoor te zorgen dat ons verkeer in snel tempo blijft groeien, moesten wij op zoek gaan naar New-B-termen: 'hoe we geïndexeerd kunnen worden in Google en andere zoekmachines.

Maar verkeer van dat soort berichten zal bezoekers niet direct omzetten in klanten. Deze New-B-termen vormen meer dan 75% van het zoekverkeer, waarom doe we dat, omdat we geloven in branding en de regel van 7+1.

Online Pub Agency. Websitedesign tot marketing.

Waarom is meer verkeer niet gelijk aan meer verkopen?

Als u echt goed wilt rangschikken op Google, moet u lange informatieve artikelen schrijven. De reden waarom Wikipedia overal scoort - en sommige volslagen onbekenden. Dit is wel een contradictie, omdat Google gekozen heeft voor "Mobile First"

voor hun zoekresultaten én dat mobile juist niet samengaat met lange informatieve artikelen (langere laadtijd en pijnlijke scrollduim)!

Dit betekent niet dat je productpagina's (e-commerce) of leadgeneratiepagina's niet hoog kunt rangschikken, het is gewoon veel moeilijker.

 

Geen SEO dus?

SEO is niet nutteloos. Maar het zal nooit zo goed worden omgezet als betaalde advertenties, omdat je de gebruiker én Google tevreden moet stellen als het op SEO aankomt, en dat is een compromis.

Dat betekent dat uw pagina's topzwaar zullen zijn in tekst en zich minder zullen concentreren op het sluiten van de verkoop.

Maar SEO-verkeer heeft meer vertrouwen, dus zou het beter moeten converteren... maar u moet in gedachten houden dat een bestemmingspagina van SEO niet kan worden geoptimaliseerd voor conversies zo doelgericht of agressief als je wil, als een betaalde bestemmingspagina.

 

Natuurlijk kan de tekst op uw SEO-bestemmingspagina overtuigend en verkoopbaar zijn, maar als deze puur verkoopbaar was, zou ze een lage plaats hebben als SERP, dus in de organische resultaten van Google niet opvallen.

 

Door o.a. CRO of Conversion Rate Optimisation kunt u zich concentreren op marketinginspanningen die werken. Het levert niet het meeste verkeer op, maar het levert je wel het hoogste aantal verkopen op.

 

Waarom uw Brand Name 

de beste SEO is

dat u hebt.

Google past jaarlijks 500 tot 600 algoritmen aan op zijn zoekmachine. De positie van uw SEO en uw ranking kan dus plots veranderen, zowel positief als negatief. Geloof het of niet, de naam van uw business kan uw SEO-strategie maken of breken! En dat laatste wil je zeker niet zien gebeuren. 

Google, Amazon, Facebook, Instagram... zijn van die winners in de digitale wereld. Ondanks het succes van hun brand en naam, denkt u er niet aan om deze te kopiëren. Het allerlaatste wat u wil is een naam als Boogle of Omazon – trouwens het zou niets uithalen in organisch resultaat. Plus twee mega-negatieve keerzijden: de juridische gevolgen, en het schaadt uw vertrouwen, uw website lijkt 'een na-aper' bij uw doelgroep. 

 

SEO-people worden vanaf dag 1 gehersenspoeld ... ze leren dat hogere ranglijsten en verkeer de belangrijkste dingen zijn.

In werkelijkheid is meer omzet wat echt belangrijk is ... daarom de juiste mindset: optimaliseren voor omzet, verkoop, leads en ROI in plaats van puur verkeer. Als u op lange termijn geen ROI kunt bieden, maakt het niet uit hoe hoog u een site rangschikt.

Dus échte seo - noemen wij vanaf nu ROI-SEO.

 


 

 

 

 

Voor diegene die onze visie delen, is hier een hefboom om uw seo anders aan te pakken,

u kan ons altijd contacteren: support@mayday-mayday-pub.be