EEN KMO IS EEN MARKETINGTROEF, DIT EN KOMEND DECENNIUM.

kmo is een marketingtroef

 

 

Nieuwe kansen en mogelijkheden -

een andere aanpak.

 

"EINDE INFORMATIETIJDPERK, BEGIN CONCEPTUELE TIJDPERK". Design, concepten, empathie maken nu het succes en van morgen. Het "Informatietijdperk" is ten einde. Goedkope krachten elders en sterke computers nemen het repetitief werk over. We stappen het "Conceptuele Tijdperk" binnen.

|

|

 

Een bedrijf dat wil overleven moet dus goed zijn in communicatie, tegelijk goed zijn in het ontwikkelen van nieuwe producten of diensten en het op de markt brengen ervan en aandacht besteden voor de bestaande producten en diensten in de verschillende stadia van hun levenscyclus. Dat is commerciële productontwikkeling.

 

 

DE KMO IS EEN MARKETINGTOEF, DIT EN KOMEND DECENNIUM

 

 

en hebben nog extra's:

- ze bundelen een schat aan kennis, hierdoor zijn ze veruit het meest waardevolle aanspreekpunt voor de consument

- de combinatie van snelheid en beslissingsbevoegdheid = flexibiliteit

- direct contact met de markt

- een stabiele factor voor klanten - ondernemers blijven doorgaans langer aan het roer

 

 

Je kan Commerciële Productontwikkeling perfect toepassen op alle branches zowel B2B als B2C. 

 

Dit vrij nieuwe concept is vooral toepassing - en heeft geen grote marketingbudgetten nodig, flexibel om goedkopere manieren te vinden om te vermarkten. 

 

Maar geldt deze stelling niet voor de meeste bedrijven. Bovendien is er bij ons een concurrentieslag onder identieke producten en diensten. De media is meer en meer versnipperd. En we leven in een alsmaar toenemende beeldcultuur, wat wij nu op één dag aan beeldimpulsen te verwerken krijgen, had de middeleeuwse mens een heel leven voor nodig.

Wat gebeurt er nu, een massale inzet op inbound marketing, seo, sea, digitale marketing, social media marketing om een goede ranking in de zoekmachines te hebben. Men vergeet dat de eerste pagina maar plaats biedt aan een tiental organische resultaten. Men vergeet dat Google, om de beste te blijven, continu aan zijn  zoekmachine sleutelt, 500 tot 600 zoekalgoritmen veranderen jaarlijks. Men vergeet dat social media, niet zo "social" blijven voor bepaalde gebruikers...

 

Commerciële zekerheid opbouwen is een wet en hier biedt commerciële productontwikkeling, een ernstige oplossing en aanvulling... 

 


branding is zelfs onmisbaar voor kleine bedrijven en zelfstandigen

|

|

|

een sleutel-oplossing:

  • commerciële productontwikkeling: het ontwikkelen van nieuwe producten en diensten
  • de levenscyclus van bestaande producten en diensten verlengen
  • meer distanciëren van de concurrentie
  • marketingsproces in versnelling zetten en een creatie van een sterk marketingconcept
  • opbouwen commerciële zekerheid, nieuwe omzet, groei

en performance-based: 

alles in doelfunctie met een onbeperkte toepassing