WORK

Meer dan 25 jaar all-round ervaring in Art Direction, Managing en

Creative Direction voor bedrijven, reclameadviesbureau's en drukkerijen.

Creative afdeling bestaat uit een Creative Director, Art Director/ Copywriter, Graphic Designer/Visualizer. Een Copywriter is meestal de persoon die ideeën bedenkt, en de teksten schrijft (headlines tot body copy) of het script voor spots. De Art Director is verantwoordelijk om deze ideeën vorm te geven; zowel te beginnen met roughs en visuals (layout voor print tot een storyboard voor een reclamespot).

Een Creative Director reclame geeft leiding aan de creatieve afdeling van een reclamebureau en is verantwoordelijk voor de vertaling van de communicatiestrategie naar reclamecampagnes.

Voorbeelden van werkzaamheden: leidt en stimuleert het creatieve team (art directors en copywriters), beoordeelt en selecteert personeel, ontwikkelt reclamecampagnes en adviseert hierover, analyseert concurrentiegegevens, stelt marketingplannen op, ontwikkelt en verbetert producten en diensten en behandelt klachten.

 

 

Een greep uit enkele conceptuele opdrachten: 


Meer dan 25 jaar all-round ervaring als Art Director, Managing en Creative Director. Art Direction & Creative Direction voor bedrijven, reclameadviesbureau's en drukkerijen (ontwerp - copywriting - marketing - productie - art direction - creative direction) : KURKO BALTIMORE AVIS EURO-CHALET KÄRCHER BUGA VIDEOHOUSE VKW VEDADI ANNIE BLATT VEEDOL HUDIKO SUNSET MASSIVE ALESA LOVABLE MINOLTA MONSANTO LEGIT PICARD BROTHER CANAVAC CARAN 'D ACHE GB INNO BM VLAM PHILDAR BEVO ESCADA RICHTER SILHOUETTE IDENTITY STANDAARD UITGEVERIJ QUALIPHAR SCHIESSER RECREABEL DR. RENAUD DE PARIS ELSEVIER STANDAARD SPS MARLUX KETTLER BP FERRERO BELFIUS HELLA UAP VTM MOTOREST IBC L' AVENIR BIOSHOP BELFIUS BELLEWAERDE PARK O'COOL RICHTER WELTI CONSTRUCT POLLET-BP...