SEO of zoekmachineoptimalisatie. Marketing-professionals weten wat SEO is, en makkelijk om de kwestie ingewikkeld te maken. Veelal een rookgordijn om te zeggen “Hoe goed men wel is." Dit is niet mijn policy. Die specifieke ervaring heeft geholpen dat het optimaliseren van zoekacties eenvoudig kan zijn, en kleine veranderingen kunnen resultaten sterk bepalen.

Digitale technologie laat ons toe om veel dichter bij elkaar te zijn. Die opportuniteiten kunnen ondernemers ook aangrijpen om hun onderneming uit te bouwen.

De papierwarenketen en feestexpert AVA begon ooit met één winkel in Antwerpen. Vandaag telt het bedrijf 49 vestigingen en sinds kort ook 3 digitale.

Een mix van informatie en inspiratie, een prachtige brochure kan een deal-clincher zijn voor uw doelgroep, dus de juiste design is essentieël. Het drukken van brochure of product-brochure is een samenwerkend project tussen...

Het ontdekken van de onderscheiden merkeigenschappen is gebaseerd op vier analytische vragen.

Zolang de markt zich ontwikkelt, beïnvloedt de “onzichtbare hand” ook de praktijken binnen uw bedrijf. Werp dus eens een kritische blik op de huidige stand van zaken. Een bedrijf is erg onderhevig aan verandering, dus zorg dat uw brand image dit ook uitstraalt.

Het is de spil geworden waarrond men moet bouwen wil men iets bereiken in de nieuwe ecomomie. Vroeger was de mantra in marketing, “Er gebeurt pas iets als men iets verkoopt,” de nieuwe houding is eerder, “Nothing happens until somebody brands something.”

Inbound Marketing, het wondermiddel? Of is het een strohalm waaraan met zich vastklampt in deze (r)evolutionaire tijd? Om toch greep te krijgen op die moeilijke consument, is men dan alles vergeten... en nu komt GDPR eraan!

Samengevat, mijn overtuiging is: kleine of grote onderneming, focus uw tijd, geld en inspanning aan het maken van degelijke content (een hele lading), dan alleen maak je indruk en laat je indruk na. Er wordt éénzijdig veel geld verspeeld aan websites, PR, direct mail en andere media – terwijl organische content en gerichte betalende acties ook redelijke resultaten opleveren - samen zijn ze sterk.

DE SLEUTEL TOT SOCIAL MEDIA MARKETING: FOCUS OP ORGANISCHE CONTENT VOOR EEN EFFECTIEF BEREIK. Als uw bedrijf of organisatie of uzelf, wil gehoord worden in de wereld, focus dan op de content die je plaatst op Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat, YouTube, Pinterest, Linkedin, Medium... dit is een heel belangrijke factor.