De 4 beste SEO-tips voor de vindbaarheid en conversies van uw website

1. Gebruik duidelijke taal

Zoekwoorden zijn een belangrijk onderwerp in SEO, we raden aan om dingen in de duidelijkste bewoordingen uit te leggen dan om vakjargon te gebruiken.

"Mensen gebruiken soms hoogstaande, technisch klinkende termen." Als we dan vragen, "Wat is dat in mensentaal?” Dan vertellen ze het en is het ineens volkomen logisch. Dit is het begin voor het vinden van sleutelwoorden.

 

Voordat u begint met het schrijven of bewerken van een van de woorden die op een website worden gebruikt, probeert u het volgende:

  • Wat doet uw bedrijf.
  • Waarom mensen voor u moeten kiezen.

Gebruik de taal die uw klant zou gebruiken bij het oplossen van een probleem. Hou de dingen eenvoudig. Dit helpt je dichter bij de woorden te komen die mensen gebruiken bij het zoeken. De tekst is op zijn beurt duidelijker en de site bevat zinvolle zoekwoorden.

 

2. Schrijf beschrijvende

title-tags

Title-tag is een beschrijvende tekst die zoekers moet vertellen wat ze van een pagina mogen verwachten. Ze vormen een belangrijk onderdeel van SEO en helpen bij het rangschikken. Of bezoekers het nu zien op de pagina met zoekresultaten (SERP), of terwijl ze over een tabblad bewegen voordat ze ernaar navigeren, moet dit hen informeren over wat er op de pagina staat.

  • "Bezoekers van een site moeten in staat zijn om duidelijk te onderscheiden wat u doet en wie u bent."
  • Om deze reden is hier dezelfde leidraad voor duidelijke, doelgerichte taal van toepassing.
  • Duidelijkere, meer beschrijvende titellabels kunnen zorgen voor een snelle impact.

Het verhoogt uw zichtbaarheid voor zoekmachines aanzienlijk en die optimaliseren voor een grote verscheidenheid aan zoekopdrachten met betrekking tot uw producten en diensten.

 


3. Plaats de juiste dingen op

uw startpagina

Veel bedrijven gebruiken de homepage van hun website louter als een esthetische weergave. Het is beter dat deze homepagina voor u gaat werken. Maak van de meest bezochte ook de meest gekoppelde pagina – als bezoekers hierop landen, moet je ze iets te doen geven.

 

Naast het verstrekken van elementaire beschrijvende informatie over uw bedrijf of product en dienst, moet de startpagina mensen de juiste mogelijkheden bieden om uw website te verkennen.

 

In SEO-termen gebeurt dit door middel van hyperlinkwoorden die ankertekst worden genoemd. Een beter exemplaar zou sleutelwoorden moeten bevatten die aangeven wat de persoon zal zien als ze op de link klikken, en meer beschrijvend dan enkel 'klik hier'.

Een call-to-action, of CTA, is de term voor de ankertekst op een hyperlinkknop, waarop een persoon klikt om iets te doen, zoals 'meer informatie', of 'neem contact met ons op'. Vooral goed nadenken over wat mensen verwachten en op je website kunnen gaan doen, en dat pad direct op de startpagina bieden. We weten dat kleine veranderingen geweldige resultaten kunnen opleveren.

 

Een business hogeschool wilde het aantal studentaanvragen dat het jaarlijks ontvangt, verhogen. Dus op de site van de school voegde we CTA's toe die toekomstige en huidige bezoekers een duidelijk pad gaven.

Deze veranderingen resulteerden in een toename van 30% in studenten en toepassingen. En nu werkt de school hun CTA's bij op basis van hun seizoensgebonden doelen.

 

4. Focus op gebruikers, niet op zoekmachines

Zelfs als uw doel is het zoeken te optimaliseren, gaat het er om uw website bruikbaar te maken voor mensen. Wanneer u prioriteit geeft aan duidelijke taal, intelligente navigatie en waardevolle inhoud, levert dit resultaten op.