Building your brand - deel 1

Branding is meer dan een business buzzword.

 

 

Het is de spil geworden waarrond men moet bouwen wil men iets bereiken in de nieuwe economie. Vroeger was de mantra in marketing, “Er gebeurt pas iets als men iets verkoopt,” de nieuwe houding is eerder, “Nothing happens until somebody brands something.” 

 

Branding is een collectie van emoties en percepties rond kwaliteit, imago, status... hiermee kan men sterk marketingconcept en programma opbouwen.

 

Het creëren van een online identiteit of e-branding is zeer belangrijk en moet zeker in overweging worden genomen. “Voor sites is branding een vereiste, de consument krijgt hierdoor meer vertrouwen en staat meer open voor verdere conversie en zeker in e-commerce voor het plaatsen van een bestelling.”

Als uw communicatie en brand makkelijk toegankelijk is en vertrouwenswekkend overkomt en service georienteerd, maar uw website is moeilijk in navigatie, heeft geen email response of is gewoon vierkant – gaan mensen direct denken, “ik dacht eerst dit bedrijf ligt me, maar nu weet ik wat ze werkelijk zijn”.

 

Vooral voor kleine bedrijven is merkbekendheid onmisbaar om te overleven tot zelfs uzelf te projecteren. Zelfs voor big business, een “personality brand” kan iets heel sterks zijn, neem nu “Richard Branson” hij is bijna even belangrijk als de Virgin brand zelf.

 

 

© zie Disclaimer

 

Uw persoonlijkheid projecteren, de manier hoe u zaken doet en uw houding tegenover andere, is een machtig en competitief voordeel, en als business tool iets dat je best dagelijks gebruikt, Donald Muylle van Dovy Keukens is hier een voorbeeld van. Verberg u niet achter de corporate facade, maar kom er mee naar voor in alle communicatie.

 

 

Content verspreiden is een basis om gevonden te worden via Google en om via je social media op te vallen. Producten en diensten waarvan je meer wil verkopen, is regelmatig informatie over je vak en expertise verspreiden immers een efficiënte manier om je commerciële doelen te bereiken, het levert je meer online zichtbaarheid. Je doelgroep apprecieert de content en deelt die zelf verder online. Dit noemt men “organisch' bereik. Zoals face-to-face communicatie dat u dagdagelijks toepast. Een vorm van Pull Marketing, de “know, like & trust”-factor: mensen willen je bedrijf of merk leren kennen, het vertrouwen groeit.