Inbound Marketing

Inbound Marketing,

het wondermiddel?

 

 

Of is het een strohalm waaraan met zich vastklampt in deze (r)evolutionaire tijd?

Om toch greep te krijgen... en nu GDPR er is!? Inbound Marketing is effectief door het gecombineerd inzetten van 5 onderdelen én

ondersteuning in de real world!

De General Data Protection Regulation (GDPR) is een wijziging van de Europese wetgeving over de privacy. Verzamelt uw organisatie de gegevens van EU-burgers? Dan moet u uw bedrijfsvoering afstemmen op de GDPR. Met persoonsgegevens wordt alle informatie bedoeld waarmee iemand geïdentificeerd kan worden. 

 

De vernieuwingen in de GDPR draaien rond vier pijlers: 

1. Transparantie: burgers informeren over hoe de data wordt verzameld en verwerkt; 2. Data-overdracht: burgers zullen hun gegevens kunnen overdragen van de ene dienstverlener naar de andere; 3. Recht om vergeten te worden: bedrijven moeten persoons-gegevens kunnen wissen als de persoon in kwestie daarom vraagt, en als er geen geldig tegenargument gegeven kan worden; 4. Meldplicht bij datalekken: bedrijven zijn verplicht een datalek te melden binnen de 72 uur, tenzij kan worden aangetoond dat het lek geen gevaar is voor de verzamelde persoonsgegevens.

 

Bij het niet naleven zijn er fikse boetes tot 4% van de omzet of het maximumplafond. 

 

 

 

© zie Disclaimer

Gebruik de juiste kanalen is al een begin.

Verspreid je content zo breed mogelijk. Bedrijfsblog: publiceer minstens elke twee weken nieuwe info op je site. Probeer de juiste vragen te vinden en bied er een antwoord erop. Bloggen is ook een perfecte manier om hoog te scoren in Google. Nieuwsbrief: kan potentiële klanten aantrekken, maar mag niet overkomen als spam en moet door hun spamfilter komen, zorg voor een goede mailing-database. Sociale media: een manier om top of mind te blijven bij je doelgroep, je creëert bekendheid voor je merk, product of dienst.

 

Internet is een medium waar de bezoeker, die de muis hanteert, de baas is. "De hele wereld is uw markt" is prachtig. Besef wel dat ze met één muisklik of wipe weer weg zijn, meestal binnen de 6 seconden of een fractie ervan op smartphone. Het opzetten van een bedrijfs-website is dus hetzelfde als het vestigen van een winkel in "the middle of nowhere". Hierop baseren is dus kijken in de verkeerde kant van de telescoop. Dat werkt alleen als u het in de echte wereld ondersteunt. Hier ben ik waar het eigenlijk om draait:

leg niet al uw eieren in de inbound-mand.