Content, het nieuwe copyright? - deel 2

DE SLEUTEL

TOT SOCIAL MEDIA MARKETING: FOCUS OP ORGANISCHE CONTENT VOOR EEN EFFECTIEF BEREIK.

Samengevat, mijn overtuiging is: kleine of grote onderneming, focus uw tijd, geld en inspanning aan het maken van degelijke content (een hele lading), dan alleen maak je indruk en laat je indruk na. Er wordt éénzijdig veel geld verspeeld aan websites, PR, direct mail en andere media – terwijl organische content en gerichte betalende acties ook redelijke resultaten opleveren - samen zijn ze sterk.

 

Ik heb het zelf aan de lijve ondervonden, zie grafiek.

 

 

Het spijtige is dat weinige inzien, dat echt kwalitatieve content in 2017 zo cruciaal is om uw doelgroep te bereiken én met name onder de leeftijd van 40. Waarom onder de 40? Deze leeftijdsgroep komt overwegend in contact door ofwel A) Google searching of B) zoeken hun info op social networks.

 

Er zijn vele mogelijkheden in betaalde tactieken in social media (Facebook Advertising, Instagram influencer marketing, YouTube pre-rolls, Snapchat new ad product, enz.) om je doelpubliek te helpen groeien, maar goeie content brengen is de sleutel. Het is logisch, natuurlijk, organisch.

De betaalde interventies hebben een saturatiepunt, en laat een immense factor open voor spontane contentbereik.

Social networks platforms zijn meer en meer aan het overwegen om "manual editing" te minderen omdat het een negatieve bijklank heeft - in de zin van "het is gemanipuleerd" - maar op goede organische content heeft dit geen grip, een reden te meer om dit toe te passen...

 

 

(© van sommige afbeeldingen is het copyright niet te traceren of onduidelijk in toepassing free/non-free - neem dan contact met ons op zie Disclaimer)